Witte tempel Chiang Mai

Dinsdag 16 februari:

Goeiemorguuh!!
Wat heb ik goed geslapen seg!
Het was half 11 tegen dat iedereen wakker was en we zijn ons dan ook ineens gaan klaarmaken om baar de witte tempel te gaan, we waren nog bezig met onze backpack in te pakken om naar een andere kamer te gaan en toen kwamen Luca en Bo binnen. Als alles in orde was zijn we onze was gaan insteken en dan iets gaan eten. Na het eten onze was gaan ophangen om te drogen en vertrokken richting bus station.
De bus naar de witte tempel stond klaar om te vertrekken en we konden nog net mee, de bus reed super traag en deed er dan ook een half uur over voor hij er was. Eens we aan de witte tempel waren moesten we eerst een witte rok huren omdat blote benen niet toegestaan waren. Ik had al gelezen dat het een aparte tempel was met verschillende demonische figuren en bewakers, strip en filmfiguren dus ik was erg benieuwd!
Van ver zag je er nog niets verkeerd aan, maar als je dichterbij kwam was het wel heel fascinerend en kon je er niet op uitgekeken zijn. Het was allemaal verschillend rondom de poort van de tempel en dan de handen die uit de grond kwamen waren echt apart. We konden binnen gaan in de witte tempel maar het was niet toegestaan om foto's binnen te nemen.. Wat ik stiekem wel een beetje heb gedaan :p er was zo veel op de muren te zien! De Hulk, Harry Potter, Minions, kung fu panda, predator, Neo, Darth Vader, yoda, Captain Jack Sparrow allemaal in de muurschildering verwerkt.
We namen een tuk tuk terug naar de stad met nog 2 andere meisjes die alleen reisde, 1 van Groenland en 1 van Israël.. We wilden in eens de avond markt doen maar die stond er nog niet om 17u dus zijn we even naar onze hostel gegaan om wat op bed te liggen. Rond half 7 zijn we terug naar de night bazaar gegaan en hebben we daar wat rondgewandeld.. Echt een markt, veel rommel en weinig van de lokale bevolking, wel jammer eigenlijk!! We hebben iets op een groot eet plein gegeten met allemaal kraampjes en dan zijn we verder gegaan. Ik heb een t-shirt gekocht en een sjaal van pashmina.
In de hostel nog even proberen Skypen maar dat ging niet zo goed en dan naar bed gegaan, morgen gaan we richting Laos :)

Pai

Zondag 14 februari:

Beetje uitgeslapen en we zijn met 3 lekker gaan eten bij een bakkerij,
Dan zijn we verder gereden naar de waterval, was wel heel mooi en gezellig om te zitten met een muziekje op en dat wat in het zonnetje gelegen met mijn poep in het water, we zijn om half 5 terug vertrokken omdat we graag zonsondergang wilden zien aan de Pai Canyon, de klim naar boven was echt wel zwaar en ik had wel even mijn puffer nodig!
Zonsondergang zelf was echt prachtig daar, ik heb wel wat foto's genomen dus daar kan je alles wel op zien. S'avonds weer avondmarkt en gaan eten en dan naar onze hostel, morgen weer vroeg vertrekken omdat onze auto om half 12 binnen moet zijn.
Maandag 15 februari:
We zijn goed optijd opgestaan en hebben zelfs nog ontbijt gekregen in ons resort, een paar toastjes met confituur gegeten en we konden onze reis naar Chiang Mai terug beginnen. Het rijden ging heel vlot maar ik had toch wel wat stress voor die kapotte spiegel! Rond kwart voor 12 waren we aan de parasol inn en dat was nog binnen de tijd voor we 100 BHT moeste bijbetalen voor een uur. Er kwam een jong gastje aan die de auto kwam halen en we moesten meekomen naar de auto zodat hij die kon nakijken.. Iris ging alleen mee om alles te kunnen uitleggen.
Een half uur later was ze pas terug, ze had tegen de jongen gezegd dat die spiegel onze schuld niet was en dat het op papier staat dat wij dat dan niet hoeven te betalen, hij wilde dat we er 5000 BHT voor gingen geven om hem te laten maken. Wat weer veel te veel is want een spiegel kost hier nog geen 400 BHT! Hij drong er nog eens extra op aan dat we 300 BHT moesten betalen omdat de auto vuil was en nog eens 300 omdat hij heel vuil was, wat in totaal normaal 5600 BHT ging zijn.. Niks van. Iris heeft zodanig die jongen gek gekregen door te praten dat hij echt zot werd en een akkoord gaf op 500 BHT.. Goed gedaan Iris!!
Nu dat in orde was konden we de tuk tuk nemen naar het bus station, we waren ruim optijd voor de bus van 15u dus daar gingen we voor.. Het was wel zo warm dat Lauranne en ik een ijsje wilde gaan halen bij de McDonald's :) Iris bleef achter om de tickets te bemachtigen. Ineens een Subway broodje gekocht voor op de bus want het is 3,5 uur rijden en dan terug gegaan. We hadden een bus ticket voor de bus van kwart na 4 want die van 3u zat vol.. Oke ook goed! We hadden ondertussen wel een bericht van Luca en Ben onderweg gekregen dat zij de bus niet gingen halen omdat ze pas een bus in Pai haddenom 13u.
Omdat we nog wel lang moesten wachten zijn we in het schopping centertje iets gaan drinken waar we wifi hadden.. Natuurlijk. Er was een boots winkel waar ze catrice hadden dus heb ik even een voorraad eyeliner ingeslagen en wat gezichtmaskers :p even met mama geskypet en dan was het tijd om baar de bus te gaan.
We zatenalle 3achter elkaar dus we kregen allemaal een nieuw vriendje/vriendinnetje :D altijd spannend als je niets weet wie er naast jou gaat komen zitten!!
Onderweg heb ik wat geslapen en gelezen waardoor de tijd wel vrij snel vooruit ging.
En toen kwamen we aan in Chiang Rai, snel een tuk tuk genomen naar het Mercy hostel wat niet veraf bleek te zijn en we weer veel te veel hadden betaald. Wat een mooie en propere hostel!!!! Echt een aanrader voor iedere backpacker die langst Chiang Rai reist, normaal gezien gingen we maar 1 nacht blijven maar we hebben nog een extra nacht bijgeboekt. Luca en Bo hadden geen bus meer naar Chiang Rai dus gingen ze morgen vroeg een bus nemen, wij 3 zijn nog even naar de night bazaar gegaan om iets te eten en zijn dan terug naar de hostel gegaan om met de ouders en de vriendjes te bellen en Skypen, erna bed in en morgen eens goed uitslapen.

Dag 1 & 2 Pai

Vrijdag 12 februari:

Amai da was koud van de nacht!!!!! Iris, Lauranne en ik zijn vroeg opgestaan om naar de hotsprings te gaan, we zijn wel een uur en half onderweg geweest maar zijn tussen door nog wel gestopt aan een weg restaurantje met 2 schattige kittens.. Helemaal iets voor mij natuurlijk, ze zagen er exact hetzelfde uit als Sam en de Rosse en natuurlijk kwam het tijger katje volop flodderen en heb ik de vergissing gemaakt om het op te pakken en vast te houden. Het legde zijn hoofdje echt op mijn schouder en begon te spinnen, echt super lief. Uiteindelijk toen ons eten kwam moest ik het wel neerzetten en even gaan eten en daarna ben ik terug gaan knuffelen. Toen we verder gingen heb ik natuurlijk een paar traantjes gelaten omdat het mij bleef achtervolgen.
Eindelijk zagen we het bordje met hotsprings staan en kwamen we ze na een vrij lange en smalle weg tegen, we moesten 300 BHT per persoon betalen wat wel best veel is voor hier maar omdat we zo lang hadden gereden hebben we het toch maar gedaan. Er waren in het natuur park geysers te zien en er was een mineraal bad.
Aan de Geysers was het echt heel warm, daar mochten we dan ook niet in dat het water 90 tot 100 graden was en het had wel een ei geurtje. Het mineraal bad was nog iets verder maar was wel aangelegd wat wij wel heel jammer vonden omdat we eerder iets in de natuur hadden verwacht en niet kunstmatig.
Dan na een uur en half toch terug naar de auto gegaan en zijn we richting onze hostel gereden, we gingen vroeg douchen nu er nog zon was en dan vroeg naar de avondmarkt omdat die al om 22u dicht ging. We waren kippen burgers gaan eten bij café de Pai met guacamole, echt super lekker!!!
Ik heb mijn eerste Kadotje gekocht voor ons mama en papa, hopelijk zijn ze er blij mee :) na het shoppen zijn we nog een cocktail gaan drinken en zijn we terug naar de hostel gegaan.
Zaterdag 13 februari:
We gaan naar een andere hostel!! Jeej :D we hebben een beetje uitgeslapen en hebben dan al ons spullen genomen om te vertrekken, we moesten wel langer wachten om Luca want die was later uit bed gekomen enzo dus ik dacht ik ga even de airco opzetten zodat het in de auto lekker fris is sebiet. Slecht plan!!!! Natuurlijk tegen dat iedereen er was was de batterij plat en moest er iemand komen om de auto terug in gang te krijgen, heeft mij 200 BHT gekost voor die 2 min en wij zaten er al een uur te wachten. Eindelijk kunnen vertrekken naar de andere hostel en rij in nog tegen een andere auto die geparkeerd stond in het midden van de weg, aan de andere auto was niks maar bij ons was de spiegel helemaal kapot!!
Pff aangekomen aan de hostel en we zijn dan vertrokken naar de yod cave.. Hopend dat we niet te laat gingen zijn! We hadden het nog makkelijk gevonden en ik had de auto geparkeerd, wil ik mijn spullen uit de koffer halen en die koffer gaat niet direct helemaal open en stoot ik mijn hoofd er nog tegen ook.. Echt mijn ongeluksdag!!!
De grotten waren wel leuk om te zien en we mochten dan ook op een bamboe bootje zitten, wel heel tof.. In het water zaten allemaal zwarte vissen en aan de bovenkant van de grot waren er allemaal vogels en vleermuizen die we niet echt zagen maar wel konden horen. Daarna zijn we ineens naar de hotsprings gereden die wel in het bos lagen en dat was wel zalig maar veel te donker om er echt van te kunnen genieten :(
S'avonds terug naar de avond markt gegaan en iets gegeten en dan in the yellow sun iets gaan drinken maar ik wou echt mijn bed in kruipen en deze dag vergeten, algoe dat ik nog even kon bellen met de mama die mij wat kon gerust stellen en erna even gebeld met het vriendje due toch wel even extra lief deed <3

Op naar Pai!

Donderdag 11 februari:

Vroeg opgestaan vandaag met het idee dat de met de brommer naar Pai gingen met aya service. Een tuk tuk geregeld en daar werden we dan afgezet, Lauranne begon toch wat te twijfelen of een brommer wel veilig genoeg zou zij waar ze helemaal gelijk in had natuurlijk. Dus vroegen we of ze ook auto's verhuurde, dat was niet het geval dus moesten we naar ergens anders gaan. Ik had op internet wel een maatschappij gevonden die dezelfde service hadden als aya, in chiang mai huren en in Pai weer afgeven.
Hebben we een tuk tuk naar daar genomen en vroegen we aan de man of hij aan de telefoon kon vragen of er nog auto's beschikbaar waren, hij zei van wel dus sprongen we in de tuk tuk en gingen we mee. Eens aangekomen en de tuk tuk betaald kregen we te horen dat alle auto's weg waren voor die dag. Iris en Lauranne waren dan toch aan het overwegen om met de bus te gaan maar dat was voor mij geen optie door alle horror verhalen die je hoort van mensen die heel de bus onder kotsen enzo.
We zijn dan maar even gaan ontbijten om er even over na te denken en we zijn dan uiteindelijk naar de parasol inn gegaan omdat die vrouw daar gisteren super lief was en ons echt wou helpen. Een auto konden we nog perfect huren met ons drieën en dat hebben we dan gedaan het was 4800 BHT om de auto 4 dagen te huren en er kwam 5000 BHT borg bij.
Ik ging naar Pai rijden dus het was een hele uitdaging om achter dat stuur te kruipen aangezien ze in Thailand aan de rechter kant zitten en links rijden! Ik had al geluk dat het toch een automatique was :)
We hebben zeker 10 keer moeten stoppen om de weg naar Pai te vinden maar uiteindelijk zijn we toch gestopt waar we ergens wifi hadden om in Google maps de route te downloaden.. Anders gingen we er nooit geraken.
De weg naar Pai ging eigenlijk super goed en de weg leek ook volledig nieuw aangelegd te zijn dus dat waren allemaal pluspunten :p
En dan kwamen we aan de hostel aan.. Op het eerste zicht leek het bog wel gezellig tot we onze slaapzaal zagen, in de ramen zat geen glas, de deur bleef open staan en we lagen met 14 op de kamer en onder mij lag een Belgische man van 55 jaar die helemaal high on life was. Hij vroeg wel of we ook wat wilde hebben maar dat hebben we toch maar vriendelijk afgeslagen :)
S'avonds zijn we naar de lokale avond markt gegaan en heb ik al een leuke ketting gekocht met bergkristal eraan, voor 200 BHT! Echt geen geld eigenlijk.. Bij ons kosten die makkelijk €50, ik en Lauranne hebben een lekkere bruschetta gegeten met guacamole en frietjes.. Echt super lekker en erna zijn we nog iets gaan drinken voor we terug naar onze hostel gingen. Klamboe helemaal dicht gemaakt nog geskypet met iedereen en dan gaan slapen.

Elephant jungle paradise park

Woensdag 10 februari:

Vandaag gaan we naar de olifanten!!!!
Om half 7 ging de wekker af en om 7uur waren we uit ons bed, alles in de rugzak gestoken en naar beneden gegaan om op ons vervoer te wachten. Om 10 na 8 waren ze er al en wij waren er allemaal klaar voor, onderweg was het wel heel koud! We zaten in een pick-up truck zonder ramen en dat vroeg in de ochtend was niet zo grappig. Halverwege zijn we gestopt aan een markt om iets te eten en drinken en gingen we verder.. Op een gegeven moment sloegen we een kleine zijstraat in en begon onze tocht naar boven, putten en bulten tot en met in de weg dus tegen dat we er waren waren we goed door elkaar geschud.
We kregen eerst wat informatie over de olifanten en wat we die dag gingen doen, onze gids mr. Machette was wel heel grappig en paste volledig bij ons. Eerst moesten we 2 min naar boven klimmen en dan zagen we 2 olifanten, de oudste en een mannetje.. We mochten ze suikerstokken geven en knuffelen, ze zijn echt zo lief en fascinerend. Het mannetje wou wel op het vrouwtje kruipen maar zij had daar toch niet zo veel zin in, wisten jullie dat olifanten aan voorspel deden??
Toen we wat verder moesten wandelen kwamen we de volgende groep olifanten tegen, 2 vrouwtjes en een baby'tje van 2 jaar oud. Zo schattig!!! Echt een kindje, kon nooit stil blijven staan en nam zoveel suikerstokken vast dat hij maar kon.
Vervolgens gingen we naar de waterval waar we eten kregen, een buffet met rijst, kip, groenten in groene curry, pad thai en als dessert meloen en ananas echt heel lekker!! Als iedereen klaar was met eten gingen we een vitaminen snoepje maken voor de olifanten met allemaal verschillende boomsoorten en een soort vrucht. Alles ging in een uitgeholde boomstam en dan moest het geplet worden met een grote stok, iedereen kwam wel een keer aan de beurt. En dan was het bikini time!!
Iedereen moest zijn zwemkledij aantrekken en naar het modderbad gaan. De olifanten gingen er eerst in met mr. Machette en dan gingen wij er ook in voor een modder gevecht met de olifanten, een unieke ervaring om nooit te vergeten!! Foto's werden genomen door de andere gidsen en wij konden doen wat we wouden. We hebben veel gelachen en zagen er op het einde geweldig uit!! We gingen terug richting de waterval om de olifanten. En onszelf af te spoelen, alleen was het water wel super koud!!!! Daarna kregen ze hun vitaminen en nog wat suikerstokken.
Wij kregen nog thee en een koekje om de dag af te sluiten.
We gingen terug naar de truck en gingen richting hostel, iedereen heeft wel een dutje gedaan onderweg. S'avonds zijn we nog gaan eten en besproken hoe we naar Pai gingen en dan naar ons bedje.

Chiang mai

Zondag 7 februari:

Goeie morgend!
Of tochook niet.. Echt heel weinig geslapen op de nachttrein, eerst dacht ik ooh ik ga in slaap gewiegd worden maar niks was minder waar! Was precies of iemand mij brut wakker schudde.. En het bed lag nu ook niet zo geweldig goed maar ja.
Rond half 10 zijn we aangekomen in chiang mai en hebben we direct een tuk tuk naar ons resort genomen. Eerst dachten we dat het niet klopte waar de tuk tuk ons af zette maar uiteindelijk was het wel zo. De kamer was wel proper maar de bedden waren steen hard! Maar een zacht bed hebben we hier nog niet gevonden (ik mis mijn bedje!!!!) Lauranne, Iris, Bo en ik zijn nog een aantal uurtjes gaan slapen en Luca is naar de stad gegaan. Rond half 2 waren wij ook wakker en hebben we 1 voor 1 een douche genomen wat wel goed deed na de apen en de trein en zijn wij ook richting centrum gegaan, we waren er rond 18u dus hebben we maar ineens iets gegeten en richting avondmarkt gegaan. Zo een lange en drukke markt heb in nog nooit gezien!!! Er waren wel een aantal unieke dingen waarvan ik wel dacht om ze mee te nemen maar met de backpack gaat dat nu eenmaal niet zo makkelijk :( souvenirs zullen we moeten houden voor het einde van onze reis. Ik heb wel een zilveren ring gekocht en 2 wikkelarmbandjes die ik nog nergens anders had gezien. We zijn dan op een terras gaan zitten en dan is Luca ons tegemoet gekomen, samen dan terug gewandeld en voor we een tuk tuk richting het resort namen zijn we eerst nog gestopt voor een rotti met nutella ( zoals een pannenkoek maar dan eerder een ander soort deeg en gefrituurd) maar het was wel heel lekker!! Toen we aankwamen heb ik met Lauranne nog even buiten gezeten maar wel in lange broek en trui omdat het maar 19 graden was en vrij fris (ja voor ons was dat nu koud) en heb ik nog gebeld en geskypet en dan zijn we gaan slapen.
Maandag 8 februari:
Wat heb ik het koud gehad vannacht!!!!! Ooh ik heb echt zitten bibberen. Ik zat in mijn slaaphoes en onder mijn deken met mijn lange broek en trui en nog was het te koud..we hebben weer goed de tijd genomen om op te staan en ons klaar te maken dus waren we tegen half 11 aan de Receptie en kon ze ons vertellen wat we best gingen doen die dag. Ze had een tuk tuk gebeld om ons naar de voet van de Doi Suthep te brengen en daar hebben we nog eerst gegeten en iets gedronken om dan een 10 min lang de berg op te rijden. Toen we boven kwamen was het heel druk en waren er allemaal kraampjes langst de zijkant. Luca moest even bekomen van de rit omdat ze makkelijk misselijk wordt maar ze herstelde nog wel snel. We zagen eerst een grote gouden monnik en dan moesten we een 194 trappen naar boven voor de Doi Suthep. Bij de "hoofdatractie moesten onze schoenen uit maar ik had die van mij wel in mijn rugzak gestoken. Het was wel heel mooi, bijna alles was in goud en met schotterende steentjes beplakt. Er waren sommige mensen die dan een bloem vast hadden en een papiertje en dan rond de Suthep wandelde.. Moet nog opzoeken wat ze juist aan het doen waren maar ik veronderstel dat ze aan het bidden waren. overal stonden ook verschillende buddha's, heel mooi om te zien en het uitzicht was geweldig. S'avonds nog iets gaan eten en dan naar ons bedje, morgen gaan we naar een andere hostel.

Ayutthaya en Lopburi

Vrijdag 5 februari:

Van morgend zijn we vroeg opgestaan zodat we vroeg naar Ayutthaya konden vertrekken.. Jeeej een nieuwe stad!! :D ik keek er echt enorm naar uit, om half 9 had ik de wekker gezet en om half 10 stonden we beneden klaar om te ontbijten. Ik heb een scrambled ei genomen met toast en thee.. Een stevig ontbijt heb ik toch wel nodig hier, iets wat ik thuis anders nooit doe! Als we klaar waren met eten hebben we een taxi genomen naar het trein station, de trein naar ayutthaya vertrok binnen een kwartier dus we waren net optijd.. Dank u Buddha! Voor 13 BHT (€0,30) hadden we een trein ticket en 2 uur later waren we in Ayutthaya.
We hebben een grote tuk tuk genomen naar onze hostel die maar op 15 min van het station lag.. Een heel gezellig klein resortje van een hele lieve vrouw The Old Palace resort. We kregen direct een sleutel voor onze kamer.. We waren echt heel blij! Een redelijk zacht bed en een eigen badkamer!! Wat een luxe!! we hadden zelfs een terras waar we op konden zitten. We hebben dan voor de middag gegeten en erna een fiets gehuurd om de tempels te gaan bezoeken. Het was echt een rustige Tour met de fiets, heb er echt van kunnen genieten. Mooie tempels gezien en genoten van een mooie zonsondergang.
Toen we terug bij ons resort waren hebben we eerst gedouched (HALLELUJA!) en dan zijn we gaan eten, weer heel lekker. Lauranne had zin in een glaasje wijn en dat heeft ze dan ook genomen, blijkbaar was het heel lekker. Na het eten zijn we op ons terras gaan zitten en hebben we wat muziek geluisterd en onze hostel geboekt voor chiang mai. We konden in dit resort wat kleren laten wassen dus Lauranne, Iris en ik hebben wat kleren laten wassen zodat een aantal dingen terug lekker roken :) Ik heb nog gefacetimed met mama en papa, Bonny en daddy en ons Brittje die helemaal alleen zat op girlsnight. Was weer leuk om iedereen te horen en zien! Erna nog een half uur gebeld me mijne schat en dan gaan slapen, morgen nemen we de trein naar Lopburi!!
Zaterdag 6 februari:
Om half 9 maakte den Dimi en de Mike mij wakker met hunne Higher place :D ik geraakte er nog wel goed uit.. Mij direct klaargemaakt en dan zijn we gaan ontbijten, het was wel scrambled ei met groeten wat ik nu niet echt lekker vond.. Dus ik heb er 1 toastje mee gegeten en op het ander heb ik aardbeien confituur gedaan, we kregen dan nog wat vers fruit een beetje ananas, dragonfruit en nashipeer.. Dat smaakte echt wel!!! Na ons ontbijt onze spullen gaan halen en dan gaan afrekenen in totaal was het voor mij 842 BHT (€21,33) voor overnachting, eten, drinken, fiets en was.. Echt niet veel!! De vrouw belde naar een tuk tuk om ons op te komen halen en we gingen richting het treinstation om naar Lopburi te gaan, de stad die bekend staat voor de apentempel!!!
Ik ben echt volledig in de wolken dat we hier naartoe gaan vandaag :D we kwamen aan in het station en hebben ook ineens een treinticket gekocht voor de nacht trein naar Chiang Mai voor een bed van onder was het 789 BHT (€20) en voor één van boven was het 729 BHT (€18,40) eens we aankwamen in Lopburi was het wel duidelijk naar waar we moesten gaan. Op straat zaten al wat aapjes en dan zagen we de tempel, er zaten 500 aapjes. Ik hurkte even om een foto te trekken van een klein aapje en ze kwam al direct dichter en kwam op mijn arm zitten. Niet lang daarna zaten er nog 2 in mijne nek.. Toen begonnen ze aan mijn oorbellen te friemelen en was ineens ééntje uit!! Jaja dag oorbel.. De andere heb ik dan maar direct uitgedaan en ging ik rechtop staan. De aapjes springen van de ene op de andere en eentje begon zelfs deugnietjes.. Op een gegeven moment hingen er 2 rond mijn enkels en waren ze mijn benen aan het aflekken, echt schattig!!! Mijn glitternagels vonden ze ook wel geweldig :p er valt eigenlijk eigenlijk echt veel goeds over te vertellen, echt een unieke ervaring voor een dierenliefhebber <3 bij Lauranne vonden ze het vooral leuk om aan haar haar te trekken ocharme. We zijn wel een tijdje daar gebleven en dan zijn we ergens gaan zitten waar WiFi was waar ik dan nog met ons mama en papa heb geskypet en naar ons Mamie heb gebeld, die schrok wel dat ze mij hoorde :p om half 11 was de trein er en zijn we in ons bedje gekropen..

Dag 2 in Bangkok

Vandaag zijn we naar een andere hostel gegaan vlakbij Koa San Road.. The Aris, echt wel vuil!!! Eerst moet je super veel trappen doen met je backpack tot je er bent en dan krijg je zelfs nog geen sleutel van de kamer!! Echt vreemd.. We lagen op de kamer met 2 andere jongens en een meisje. We waren er nog maar juist en er kwam een jonge binnen die van een ander kamer overgeplaatst was omdat ze bedluizen hadden.. Euhm WHAT!!?? We waren wel met zen allen een beetje in paniek maarja.

Toen alles klaar was zijn we op pad gegaan om nog een keer naar grand palace te gaan.. Vertelde elke tuk tuk chauffeur ons dat op het donderdag namiddag enkel voor de lokalen was om te gaan bidden.. Okee dan niet! :p kwamen we een tuk tegen die ons voor 50 BHT naar verschillende plaatsten wou brengen, dat leek ons wel heel leuk en dan hadden we toch iets gezien in Bangkok.. Bracht hij ons eerst naar een longtailboat waar de man daarvan 500 BHT p.p vroeg om een uur rond de varen en nergens te stoppen!? Dat wilde we echt niet doen dus zeiden we tegen onze tuk chauffeur dat we naar het volgende wilden. Toen zei hij dat hij moest gaan tanken aan het toeristen center maat wij vonden dat al vrij vreemd en verdacht dus zeiden we al meteen dat we zijn naft niet gingen betalen. OK alles in orde en we reden naar het toeristen center.. Aangekomen en we zeiden dat we wel gingen blijven zitten, moesten we perse mee naar dat center en binnen gaan maar dat weigerde wij omdat ze ons zeker iets wilde aansmeren! Dus die man stapte terug naar zijn tuk tuk en reed gewoon terug door.. Achja algoed dat we niet betaald hadden!
We zijn een stukje terug gewandeld en zijn dan aan een gezellig restaurantje gaan zitten aan het kanaal, heel vriendelijke mensen en super lekker gegeten!! Daarna zijn we naar Koa San Road gegaan, de plek voor backpackers.. Veel kraampjes en barretjes en mensen dat er stonden met gefrituurde schorpioenen, spinnen, kakkerlakken, larven, krekels echt wel vies!! We zijn dan in een bar gaan zitten om even uit te rusten en hebben dan iets lekker fris gedronken. S'avonds zijn we ons even gaan omkleden en dan terug gegaan naar Koa San Road om te kijken wat het s'avonds dan juist is, net hetzelfde maar dan met meer muziek en mensen die lachgas aanbieden en emmers drank! Ik en Lauranne wilden wel eens zo een fish spa proberen, de visjes komen de doden huidcellen van je voeten zuigen.. Dat was echt zo een raar en verschietchtig gevoel.. Net of je voet slaapt maar fan niet over je gele voet. Uiteindelijk zijn we maar aan de bar gaan zitten dat onder onze hostel zat omdat daar iemand live bezig was en Luca daarnaar wou kijken, beetje te luid naar mijn goesting want je kon niet meer deftig met elkaar praten.
Iris en Bo zijn dan gaan slapen en Lauranne, Luca en ik gingen nog een keer rond kijken, een beetje verder stond iemand te beatboxen en een minuut later begonnen er een paar te breakdancen en te hip hoppen.. Echt wel leuk! We hebben daar toch wel even gestaan.. Terug naar Koa San Road en wou Luca bij een band blijven staan om te dansen, Lauranne heeft haar dan maar opgeofferd om mee te dansen en Luca danste met een jongen.. Leuke sfeer eigenlijk en ineens kwam security of maffia en sloegen ze die jongen neer op de grond!? Ze bleven er maar op stampen en kloppen terwijl hij op de grond lag echt wel heel erg!! Ik was helemaal in shock omdat er niets vooraf gebeurd was.. Ik wilde zo snel mogelijk weg in ieder geval!! Een rare dag waardoor ik dan weer wat heimwee naar huis kreeg. Maja we waren terug in de kamer en enkel Bo sliep, het andere meisje kwam ook net binnen en was ook van Nederland dus hebben we daar nog wat mee gepraat, mijn blog getypt en gaan slapen..