cambodia en Bangkok

Donderdag 17 maart:

Hey volgers!!
Sorry dat ik al een lange tijd niets meer heb gepost maar om eerlijk te zijn had ik er even geen zin in ????
Eens even denken.. In tussentijd is er wel wat gebeurd, hebben we nog veel gezien en hebben we weer onze stommiteiten meegemaakt.
Als ik het juist heb was de laatste leer dat ik poste dat we naar Cambodia gingen..
Wel we zijn begonnen in Siem Reap, in the living quarters hostel. Een super leuke hostel met een zwembad en lekker eten :) de eerste dag hebben we eigenlijk gewoon genoten van het zonnetje en het zwembad, eindelijk een beetje bruinen!!!! De 2de dag zijn we naar zonsopgang aan Wat Ankor gaan kijken, het was echt wel prachtig om te zien en zeker een aanrader voor iedereen die naar Cambodia gaat. Heel lang hebben we het daar niet uitgehouden door de hitte en het vroeg opstaan dus waren we tegen 12u terug aan de hostel om terug in het zwembad te springen.
Dag 3 en 4 zijn we ook nog naar de omliggende tempels gaan kijken, eerlijk gezegd hebt je het na 4 tempels wel gezien.. Ze lijken echt allemaal op elkaar!
We zijn dan verder gegaan naar Phnom Penh, we zijn de 1ste dag naar The Killing Fields gegaan wat wel goed is om te zien. Maar het is niet zoals ik had verwacht.. Ik dacht dat er wel nog wat beenderen en schedels in the fields gingen liggen, maar dat was niet zo.. Alles was netjes opgekuist en bewaard in een glazen kist. De audio Tour is wel aan te raden want anders weet je niet wat je ziet. Daarna zijn we naar de Tuol Sleng gevangenis gegaan, omdat het niet meer lang open was hebben we het zonder audio gedaan.. Niet zo'n goed idee maarja. De eerste avond in het Lovely Jubly hostel was super, hebben lekker gegeten en s'avonds laat nog in het zwembad gezeten.
Tot de volgende ochtend.. Lauranne zat echt onder de beten! We dachten eerst dat het muggenbeten waren maar dat was het niet, we hoorde van een meisje dat ze last had van bedbugs en wij gingen natuurlijk meteen kijken of we er op bed konden zien. En jaja BEDBUGS!!! Echt vies.. We zijn direct gaan klagen en eisten ons geld terug van de nacht dat we nog geboekt hadden, we kregen ook nog de helft terug van de afgelopen nacht. Hebben dan maar ineens een andere hostel geboekt en weg waren we!
De volgende dagen hebben we dan niet veel gedaan en we zijn dan verder gegaan tot Sihanoukville.
We hadden geboekt bij het one stop hostel, hele propere en gezellige hostel met een zwembad :D de eerste dag zijn we naar Otres Beach gegaan waar ik mij heb laten ontharen met draad (AUW!!) en waar wealle 3goed konden bakken en braden :D dag 2 hebben we in het zwembad gehangen en zijn we s'avonds naar een avond markt gegaan. De volgende ochtend zaten we op de bus richting Bangkok..
En 14u later!! Kwamen we eindelijk aan.
Ik en Lauranne hebben 3 nachten overnacht in de Thai Cat Hostel, echt een aanrader! Vriendelijke mensen en heel proper! De eerste dag zijn we gaan shoppen in het Siam center en Siam paragon.. Zo groot!!!! Ik heb vanalles gekocht bij Sephora (offcourse) en Victoria's secret.
De volgende dag zijn we eerst naar de Chatuchak weekend market gegaan, iedereen die in het weekend in Bangkok is moet dit echt gedaan hebben!! Zoveel kraampjes, dat kun je je echt niet inbeelden!!! Ik heb een leuk IPhone 6s plus hoesje gekocht van Marie en toen het bijna dicht ging zijn we terug naar de Siam paragon gegaan, ik had echt een lange broek nodig om terug naar België te gaan maar wilde geen olifanten broek omdat ze zo breed zijn en omdat ik die zeker niet meer zou dragen als in thuis ben dus ben ik er één gaan halen in de H&M samen met een leuk bloesje. We zijn den iets gaan eten en daarna zijn we naar de cinema gegaan.. We zijn Allegiant gaan kijken, de 3de van de Divergent series, niet slecht en toch een beetje goedkoper als bij ons. Niet iedereen kan zeggen dat ze naar de cinema zijn gegaan in Bangkok he :D
We moesten de volgende dag heel vroeg opstaan om naar Koh Tao te vertrekken dus moest onze rugzak ook nog ingepakt worden.Om 5umoesten we de hostel uit om met de Taxi naar Ko San Road te gaan, de reis ging heel goed en om half 3 waren we op Koh Tao, we zijn dan nog gaan zonnebaden op Sairee beach wat niet echt een mooi strand was en vrij vuil maja, en dan als de zon onder was een cocktail gedronken op het strand. Er waren ook vuurdansers wat wel een ervaring was.
De Volgende dag zijn we naar Rocky Bay gegaan, dat moest met een taxi.. Ze begonnen al bij 600 BHT, ik zei niets van! Das veel te duur.. Uiteindelijk is het ons gelukt om tot 400 te zakken, wat nog altijd veel is maja. Rocky Bay was echt prachtig! Wit strand en turkoois water.. We hebben er s'avonds nog lekker gegeten (ook duur) en dan om half 8 zijn we terug gegaan. Nog lang op ons balkon gezeten want we waren niet moe en rond 4u toch in slaap gevallen.
Woensdag 16 maart:
We zijn vandaag dan naar het volgende strand gegaan.. Aow Leuk, niet zo mooi als Rocky bay maar ook niet lelijk. Lang konden we niet blijven wantom 17uging het strand dicht. We zijn wel bij een lekkere Italiaan gaan eten s'avonds, ik heb een pizza genomen met parmaham, olijven en mozzarella en het was echt heel lekker! Daarna zijn we nog een wandeling gaan maken en het was nog wel gezellig. Terug in onze guesthouse hebben we onze backpack gepakt en alles klaargezet voor de volgende dag naar Koh Samui te gaan.

Mama

Super leuk, maar wel heel beknopt, zeker als ik weet welke avonturen jullie hebben meegemaakt. Maar je kan niet alles opschrijven hé! Lots of love XXX