Pai

Zondag 14 februari:

Beetje uitgeslapen en we zijn met 3 lekker gaan eten bij een bakkerij,
Dan zijn we verder gereden naar de waterval, was wel heel mooi en gezellig om te zitten met een muziekje op en dat wat in het zonnetje gelegen met mijn poep in het water, we zijn om half 5 terug vertrokken omdat we graag zonsondergang wilden zien aan de Pai Canyon, de klim naar boven was echt wel zwaar en ik had wel even mijn puffer nodig!
Zonsondergang zelf was echt prachtig daar, ik heb wel wat foto's genomen dus daar kan je alles wel op zien. S'avonds weer avondmarkt en gaan eten en dan naar onze hostel, morgen weer vroeg vertrekken omdat onze auto om half 12 binnen moet zijn.
Maandag 15 februari:
We zijn goed optijd opgestaan en hebben zelfs nog ontbijt gekregen in ons resort, een paar toastjes met confituur gegeten en we konden onze reis naar Chiang Mai terug beginnen. Het rijden ging heel vlot maar ik had toch wel wat stress voor die kapotte spiegel! Rond kwart voor 12 waren we aan de parasol inn en dat was nog binnen de tijd voor we 100 BHT moeste bijbetalen voor een uur. Er kwam een jong gastje aan die de auto kwam halen en we moesten meekomen naar de auto zodat hij die kon nakijken.. Iris ging alleen mee om alles te kunnen uitleggen.
Een half uur later was ze pas terug, ze had tegen de jongen gezegd dat die spiegel onze schuld niet was en dat het op papier staat dat wij dat dan niet hoeven te betalen, hij wilde dat we er 5000 BHT voor gingen geven om hem te laten maken. Wat weer veel te veel is want een spiegel kost hier nog geen 400 BHT! Hij drong er nog eens extra op aan dat we 300 BHT moesten betalen omdat de auto vuil was en nog eens 300 omdat hij heel vuil was, wat in totaal normaal 5600 BHT ging zijn.. Niks van. Iris heeft zodanig die jongen gek gekregen door te praten dat hij echt zot werd en een akkoord gaf op 500 BHT.. Goed gedaan Iris!!
Nu dat in orde was konden we de tuk tuk nemen naar het bus station, we waren ruim optijd voor de bus van 15u dus daar gingen we voor.. Het was wel zo warm dat Lauranne en ik een ijsje wilde gaan halen bij de McDonald's :) Iris bleef achter om de tickets te bemachtigen. Ineens een Subway broodje gekocht voor op de bus want het is 3,5 uur rijden en dan terug gegaan. We hadden een bus ticket voor de bus van kwart na 4 want die van 3u zat vol.. Oke ook goed! We hadden ondertussen wel een bericht van Luca en Ben onderweg gekregen dat zij de bus niet gingen halen omdat ze pas een bus in Pai haddenom 13u.
Omdat we nog wel lang moesten wachten zijn we in het schopping centertje iets gaan drinken waar we wifi hadden.. Natuurlijk. Er was een boots winkel waar ze catrice hadden dus heb ik even een voorraad eyeliner ingeslagen en wat gezichtmaskers :p even met mama geskypet en dan was het tijd om baar de bus te gaan.
We zatenalle 3achter elkaar dus we kregen allemaal een nieuw vriendje/vriendinnetje :D altijd spannend als je niets weet wie er naast jou gaat komen zitten!!
Onderweg heb ik wat geslapen en gelezen waardoor de tijd wel vrij snel vooruit ging.
En toen kwamen we aan in Chiang Rai, snel een tuk tuk genomen naar het Mercy hostel wat niet veraf bleek te zijn en we weer veel te veel hadden betaald. Wat een mooie en propere hostel!!!! Echt een aanrader voor iedere backpacker die langst Chiang Rai reist, normaal gezien gingen we maar 1 nacht blijven maar we hebben nog een extra nacht bijgeboekt. Luca en Bo hadden geen bus meer naar Chiang Rai dus gingen ze morgen vroeg een bus nemen, wij 3 zijn nog even naar de night bazaar gegaan om iets te eten en zijn dan terug naar de hostel gegaan om met de ouders en de vriendjes te bellen en Skypen, erna bed in en morgen eens goed uitslapen.

Mama

Goed gedaan Iris wat die auto onderhandeling betreft! Daaraan zie je maar weer dat zelfs de "vriendelijkste" mensen, altijd weer willen profiteren van iemand anders hé! Die denken dat wij westerlingen geld krijgen in plaats van te moeten betalen als we naar de winkel gaan! Lots of love XXX