De verloren week 23-27 februari

Ooh Laos, wat kan ik nog over jou vertellen.. We zijn 2 nachten in vang vieng gebleven. Op dinsdag zijn we met 4 gaan ziplinen wat wel heel leuk was en wat gezwommen in de blue Lagoon.
Woensdag middag zijn we met de bus naar vientiane gegaan wat nog een heel gedoe was, want wij hadden een mini busje besteld en die kwam ons inderdaad aan de hostel ophalen, een beetje later stopte het busje en zei dat we moesten overstappen op een grote bus. Wij begrepen er totaal niets van en die mannen waren heel de tijd met ons aan het lachen. Uiteindelijk rond 18u aangekomen in Vientiane en daar 1 nacht gebleven donderdag hebben we Buddha park bezocht wat nog wel mooi was en s'avonds gingen we met de nachtbus naar Pakse.
Een busje kwam ons ophalen bij de hostel en bracht ons naar het station, we hadden een bus met winnie de pooh erop :p voor diegene die mij kennen weten dat ik al helemaal in de wolken was. Het zag er allemaal wel ok uit en het was nog redelijk comfortabel tot we effectief wilde gaan slapen.. Ik mag samen met Lauranne en ik mag tegen het raam, de airco van de bus stond ook nog eens super hard en we waren echt aan het bevriezen.. Een lange broek, een trui, een sjaal, dikke sokjes en een deken waren ook niet genoeg :( vrijdag om 6u s'morgens waren we in pakse en waren we gebroken! Zo vroeg ergens zijn en dan rond u oren constant horen van tuk tuk lady?? Daar krijg je wel een ochtend humeur van! We werden ergens in het centrum gedropt en zijn dan een uur opzoek geweest naar een hostel die er totaal niet waren!! We zijn dan terug naar de hoofdstraat gegaan en daar het eerste hotel binnen gegaan.
5€ per kamer was ok voor ons dus gingen we naar boven. WAT EEN KROT!!!! Vies vuil en vettig omschrijft het zelfs niet.. Ik was super boos en kon mijn tranen niet meer bedwingen. Laos heeft al de nodige tegenslagen met zich meegebracht maar nu hield ik het niet meer.. In ben terug naar beneden gegaan want om te slapen was ik te boos. Rond half 10 was de rest terug wakker enik had ondertussen gezien dat we de bus rechtstreeks naar Siem Reap in Cambodia konden nemen. Ik wilde niet langer in Laos blijven!! Lau en Iris vonden dat al een heel goed idee en Bo had dat ook al zitten denken dus dat was super!! Luca twijfelde een beetje maar vond het uiteindelijk ook een goed plan enging Lauranne even douchen om 5 min erna geen water meer te hebben, ik was beneden iemand gaan halen maar die kon er precies niet veel can en ging terug komen maar Lauranne wilde haar haar als uitspoelen met flessen water. Toen we beneden kwamen hebben we Ineens een ticket gekocht naar Siem Reap en dan zijn we richting watervallen gegaan. We hebben er 2 gezien en ze waren wel heel mooi maar het was te koud en overtrokken om erin te zwemmen. Toen we terug waren wou ik naar boven gaan om te douchen om dan te ondervinden dat ons kamer vol stond met water en modder!!? Mijn rugzak was helemaal nat en mijn kleren grotendeels ook, ik was zo kwaad dat ik naar beneden ben gestormd en heb gevraagd What the fuck happend in our room!? Ze zijn dan komen kijken en wisten zogezegd van niets.. Ze gingen mijn kleren drogen en mijn zak dus ik had alles uitgeladen, weer van't zelfde ze gingen direct terug komen maar dat was dus niet zo! Lauranne ging horen hoe het zat en ze vertelde dat ze mijn kleren gingen opgangen om te drogen en dat we voor ons bus nog moesten bijbetalen.. Ja daaaaag! Van mij kregen ze niets meer. We zijn dan nog gaan eten en dan vroeg gaan slapen want om 7u kwam de bus ons ophalen.
Zaterdag 27 februari:
Goodbye Laos, Hello Cambodia!!!
Alles verliep super goed.. Van de grens oversteken tot aan het hostel aankomen we zijn met het bedrijf asia van transport gegaan wat een beginnend bedrijfje is en we zijn wel een paar keer moeten overstappen maar dat was nog niet zo erg.. Ze stopten dan ook aan hun kantoor en van daar werden we met een tuk tuk gratis naar ons hostel gebracht. De sfeer hier is al ineens helemaal anders, mensen zijn vriendelijker en warmer. Toen we bij ons hostel aankwamen waren we super blij! Zo gezellig en vooral proper!!! We hebben ons rustig gedouched en dan
Zijn we naar de stad gegaan. Lekker gegeten en dan in Pubstreet geweest. Leuke sfeer met veel mensen.. We zijn in een bar dat Cheers heette iets gaan drinken en we hebben dan wat gedanst. Rond half 1 zijn we terug naar ons hostel gegaan en heb in nog gebeld en ben dan gaan slapen.

Reacties

Reacties

Mama

Tegenslagen horen bij avontuur hé schat, dat heb je nu wel ondervonden. Later kijk je hier met een lach op terug. Het is de ervaring die telt en zo zie je pas hoe goed wij het hier hebben. Geniet van alles dat je deze komende maand nog gaat zien en meemaken. Alles gaat zo snel voorbij, voor je het weet zit je terug hier in de regen en kou! Ondanks al de luxe die we hebben denk ik niet dat wij gelukkiger of ongelukkiger zijn dan de mensen daar. Het is gewoon een hele andere wereld. Heel veel liefs, ik hoor je snel. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!