Witte tempel Chiang Mai

Dinsdag 16 februari:

Goeiemorguuh!!
Wat heb ik goed geslapen seg!
Het was half 11 tegen dat iedereen wakker was en we zijn ons dan ook ineens gaan klaarmaken om baar de witte tempel te gaan, we waren nog bezig met onze backpack in te pakken om naar een andere kamer te gaan en toen kwamen Luca en Bo binnen. Als alles in orde was zijn we onze was gaan insteken en dan iets gaan eten. Na het eten onze was gaan ophangen om te drogen en vertrokken richting bus station.
De bus naar de witte tempel stond klaar om te vertrekken en we konden nog net mee, de bus reed super traag en deed er dan ook een half uur over voor hij er was. Eens we aan de witte tempel waren moesten we eerst een witte rok huren omdat blote benen niet toegestaan waren. Ik had al gelezen dat het een aparte tempel was met verschillende demonische figuren en bewakers, strip en filmfiguren dus ik was erg benieuwd!
Van ver zag je er nog niets verkeerd aan, maar als je dichterbij kwam was het wel heel fascinerend en kon je er niet op uitgekeken zijn. Het was allemaal verschillend rondom de poort van de tempel en dan de handen die uit de grond kwamen waren echt apart. We konden binnen gaan in de witte tempel maar het was niet toegestaan om foto's binnen te nemen.. Wat ik stiekem wel een beetje heb gedaan :p er was zo veel op de muren te zien! De Hulk, Harry Potter, Minions, kung fu panda, predator, Neo, Darth Vader, yoda, Captain Jack Sparrow allemaal in de muurschildering verwerkt.
We namen een tuk tuk terug naar de stad met nog 2 andere meisjes die alleen reisde, 1 van Groenland en 1 van Israël.. We wilden in eens de avond markt doen maar die stond er nog niet om 17u dus zijn we even naar onze hostel gegaan om wat op bed te liggen. Rond half 7 zijn we terug naar de night bazaar gegaan en hebben we daar wat rondgewandeld.. Echt een markt, veel rommel en weinig van de lokale bevolking, wel jammer eigenlijk!! We hebben iets op een groot eet plein gegeten met allemaal kraampjes en dan zijn we verder gegaan. Ik heb een t-shirt gekocht en een sjaal van pashmina.
In de hostel nog even proberen Skypen maar dat ging niet zo goed en dan naar bed gegaan, morgen gaan we richting Laos :)