Koh samui 1

Vrijdag 18 maart:

Onze eerste dag op Koh Samui was vooral rustig :p
We zijn naar het Bangrak beach club gegaan om daar gezellig aan het zwembad te liggen..
Het was er heel rustig, er waren lig stoelen en een groot zwembad voor ons alleen :D met daarachter dan nog eens het strand en de zee. What more could a girl wish for?
Ik heb nog wat in mijn boek gelezen in het zwembad en ben er amper uitgekomen omdat het in de zon niet te houden was van de warmte. Ben ook een keer naar beneden gegaan om het strand te bekijken en het was er heel rustig en mooi met fel blauw water. Ik heb tussendoor nog wat geskypet met mijn mama en met mijn grootouders uit Ierland omdat het St Patricks day was daar.
Tegen half 7 zijn we terug naar Fishermans Village gegaan, we hebben er gisteren avond lekker gegeten en deze avond was er ook een avond markt.. Jeej!!!
We kwamen een kraampje tegen met 'fried ice-cream' hier betekend dat wel even iets anders als bij ons. Ze maken voor je ogen het ijs op een ijskoude plaat en smeren het dan uit om er dan rolletjes van te maken, ik heb het wel gefilmd wat het mss net iets duidelijker maakt :) het smaakte ook gewoon naar ijs dus echt speciaal was het niet buiten de bereidingswijze dan.
Tussendoor heb ik nog een souveniertje gekocht voormijn mama en Mamie, en dan zijn we ergens op het strand gaan zitten.Het was er wel gezellig en we zagen dat vaak mensen een wensballon in de lucht lieten, wij wilden het hier ook wel doen en gingen kijken of het daar gewoon gekocht kon worden.. Ze vroegen 200 BHT voor een wensballon, dan wou de man een deal maken en zei hij 300 voor 2.. Oke dan! We wilden het heel graag doen en stemde meteen in, hadden we niet mogen doen! We mochten hem niet zelf aansteken of de tijd nemen om er even bij stil te staan en om effectief een wens te doen, die man deed het zelf en je moest de ballon enkel even tegen houden. 150 BHT in de vuilbak gesmeten :( bluh!
We hadden alle 2 nog wel een beetje honger dus dachten we om een pizza te delen, de pizza sloeg dan ook tegen met allerlei groenten erop.. Hij smaakte totaal naar niets! Toen we een taxi naar ons hostel wilde nemen werden we weer in't zak gezet!! Wij moesten met twee 150Bht betalen en de mensen die erbij zaten waren met 3 en moesten ook 150bht.. Pff twas onze avond ni ! Achja morgen weer een nieuwe dag.. SlaapWel xxx

mama

Ach lieve schat, als mensen van anderen kunnen profiteren, zullen ze dat altijd doen! Of het nu vreemden of vrienden zijn, het venijn zit in een klein hoekje! Gelukkig weten wij wat we aan elkaar hebben en moeten we tegenover elkaar nooit ons die vraag stellen, wat er achter bepaalde bedoelingen zit, want die zijn altijd zuiver. En ja, dit is helaas een harde levensles, maar wel de waarheid! Laters babe. XXX

Greet

Hey Newt, 't Is toch leuk om je reisverslagen te lezen maar ik begrijp wel dat je niet altijd even veel zin hebt om ze neer te pennen. Jullie reis is echt wel een aaneenschakeling van toffe en minder toffe ervaringen. Profiteer nog maar van het warme weer te genieten want hier halen we al weken de 10 graden niet. Tegen dat jullie terug zijn is het hopelijk wat warmer. Groetjes, Greet.