Op naar Pai!

Donderdag 11 februari:

Vroeg opgestaan vandaag met het idee dat de met de brommer naar Pai gingen met aya service. Een tuk tuk geregeld en daar werden we dan afgezet, Lauranne begon toch wat te twijfelen of een brommer wel veilig genoeg zou zij waar ze helemaal gelijk in had natuurlijk. Dus vroegen we of ze ook auto's verhuurde, dat was niet het geval dus moesten we naar ergens anders gaan. Ik had op internet wel een maatschappij gevonden die dezelfde service hadden als aya, in chiang mai huren en in Pai weer afgeven.
Hebben we een tuk tuk naar daar genomen en vroegen we aan de man of hij aan de telefoon kon vragen of er nog auto's beschikbaar waren, hij zei van wel dus sprongen we in de tuk tuk en gingen we mee. Eens aangekomen en de tuk tuk betaald kregen we te horen dat alle auto's weg waren voor die dag. Iris en Lauranne waren dan toch aan het overwegen om met de bus te gaan maar dat was voor mij geen optie door alle horror verhalen die je hoort van mensen die heel de bus onder kotsen enzo.
We zijn dan maar even gaan ontbijten om er even over na te denken en we zijn dan uiteindelijk naar de parasol inn gegaan omdat die vrouw daar gisteren super lief was en ons echt wou helpen. Een auto konden we nog perfect huren met ons drieën en dat hebben we dan gedaan het was 4800 BHT om de auto 4 dagen te huren en er kwam 5000 BHT borg bij.
Ik ging naar Pai rijden dus het was een hele uitdaging om achter dat stuur te kruipen aangezien ze in Thailand aan de rechter kant zitten en links rijden! Ik had al geluk dat het toch een automatique was :)
We hebben zeker 10 keer moeten stoppen om de weg naar Pai te vinden maar uiteindelijk zijn we toch gestopt waar we ergens wifi hadden om in Google maps de route te downloaden.. Anders gingen we er nooit geraken.
De weg naar Pai ging eigenlijk super goed en de weg leek ook volledig nieuw aangelegd te zijn dus dat waren allemaal pluspunten :p
En dan kwamen we aan de hostel aan.. Op het eerste zicht leek het bog wel gezellig tot we onze slaapzaal zagen, in de ramen zat geen glas, de deur bleef open staan en we lagen met 14 op de kamer en onder mij lag een Belgische man van 55 jaar die helemaal high on life was. Hij vroeg wel of we ook wat wilde hebben maar dat hebben we toch maar vriendelijk afgeslagen :)
S'avonds zijn we naar de lokale avond markt gegaan en heb ik al een leuke ketting gekocht met bergkristal eraan, voor 200 BHT! Echt geen geld eigenlijk.. Bij ons kosten die makkelijk €50, ik en Lauranne hebben een lekkere bruschetta gegeten met guacamole en frietjes.. Echt super lekker en erna zijn we nog iets gaan drinken voor we terug naar onze hostel gingen. Klamboe helemaal dicht gemaakt nog geskypet met iedereen en dan gaan slapen.

Mama

Op zich, is een auto huren al een avontuur op zich. Maar dan nog aan de rechterkant een auto moeten besturen en links rijden is al helemaal een kunst als je dat niet gewend bent! Knap dat je dat zomaar gedaan hebt Schat! Love you a lot XXX