Luang Prabang dag 1

Zaterdag 20 februari:

Een beetje proberen uitslapen maar dat lukte niet zo goed omdat de bedden nog harder dan hard waren!!! Om 8 uur opgestaan en snel even naar het toilet en dan naar mama geskypet dat ze speciaal was wakker gebleven om nog met mij te praten.. Omdat ze gisteren avond naar natalia in het sportpaleis ging kijken met papa en niet veel tijd had om te Skypen. Nog veel traantjes gelaten maar ik ga met Lauranne een stuk vroeger naar de eilanden in Thailand om goed tot rust te kunnen komen.
Dan gaan ontbijten bij ons kunt hostel en dan opzoek werk gedaan op het internet voor een andere hostel. Alles zat vol!!! Lauranne en ik hadden een guesthouse genomen met een tweepersoonsbed en de andere meisjes hebben een hostel kunnen boeken, het zal ons eens goed doen om alleen te zijn. Gaan inchecken en onze bagage gaan droppen en gewacht tot iris stuurde dat ze klaar waren. Het duurde wat langer dan verwacht maar rond 13u zijn we naar hun hostel gestapt en was ons plan om naar de waterval te gaan. De mensen in de hostel zeiden dat het niet meer ging omdat het dicht gaat om 16u!! Dus moesten we iets anders verzinnen.. We wilden dan nog een tempel gaan bezichtigen dus dat hebben we dan gedaan. Een heeeeeel eind moeten wandelen maar uiteindelijk vonden we de Wat Xieng Thong, natuurlijk was het inkom betalen maar dat was niet zo duur. Het was wel mooi maarja de zoveelste tempel natuurlijk...
Op de terug weg zijn we nog gestopt bij een gratis tentoonstelling in een meditatie center en nog ergens dat we naar boven konden wandelen voor ook een tempel, aan de trappen stonden vrouwen met kleine rieten kooitjes met 2 vogeltjes in.. Je kon ze kopen om dan vrij te laten voor goed geluk. Ik kon die beestjes niet zien lijden en ik heb 3 kooitjes gekocht om ze snel vrij te laten. Hopelijk worden ze niet snel weer gevangen :( dan zijn we naar boven gewandeld maar toen we zagen dat het ook geld koste en er nog meer trappen waren hebben we besloten om het niet te doen.
Het was half 5 dus we gingen even naar de hostel om ons op te frissen om om 19u30 terug naar de avondmarkt te gaan samen met onze wijn want die was helemaal uitgelopen!!! Het meisje van de wijn maakte er geen probleem van en gaf ons gewoon nieuwe flesjes, we zijn dan iets gaan eten in een restaurant waar ik en Lauranne een uur op ons eten hebben moeten wachten! Echt veel te lang terwijl iedereen al had gegeten. Als het op was gingen we terug naar Utopia en hebben we wat gesocialiseerd met een paar mensen, was nog wel een leuke avond maar wij zijn niet mee gaan bowlen. Morgen naar de waterval en daar willen we wel optijd naartoe dus Lauranne en ik gingen naar ons gezellige guesthouse en slapen