Grens oversteek en slowboat

Woensdag 17 februari:

We hebben toch nog uitgeslapen en nog lekker gegeten aan onze hostel, ik ga de hostel echt missen want dit gaan we niet snel nog een keer meemaken, zo proper en vriendelijk voor 5€ per nacht. Na ons middag eten zijn we naar het bus station gegaan om de bus naar Chiang Kong te nemen, Luca geeft heeeel veeeeel zitten praten met een andere Nederlander die dezelfde kant op ging met nog 2 anderen. Het was ook geen luxe bus zoals die van chiang mai naar chiang rai, het was een lokale bus met een paar ventilatoren en weinig plaats. Wij zijn afgestapt aan de Loa Border, wij wilden vandaag al de oversteek maken naar Laos en in Houay Xai een slaap plaats zoeken. Alles verliep heel vlot, eerst moesten we onze departement card afgeven dat we op het vliegtuig hadden gekregen en dan werd er een stempel in onze reispas gezet dat we het land hebben verlaten. Dan moesten we de bus nemen naar de volgende stop dat was 20 BHT en daar moesten we alle papieren invullen voor onze visum voor Laos, het was $35 gelukkig hadden we die aangekocht voor we daar waren ;)
Eens we daar door waren moesten we een tuk tuk nemen naar de stad.. Ze vroegen 100 BHT per persoon wat echt wel heel veel is! Er stond nog een Franse jongen in zijn eentje die ook naar de stad moest en we probeerde iets te regelen voorons 6, uiteindelijk zijn we er geraakt voor 80 BHT p.p. Hier rijden ze terug zoals bij ons dus dat was wel even raar om te zien :p we hebben direct een guesthouse gevonden en zijn dan iets gaan eten metons 5.Eerst geld gaan afhalen.. Wat een hoge getallen zijn dat hier! Ik heb €80 euro afgehaald wat 800000 kip is.. €1 is 10000 kip echt vreemd. We hebben allemaal lekker gegeten en om half 9 was het tijd voor onze eerste malaria pil!
In de guesthouse heb ik nog geskypet me ons Tia en de mama en even met Niels gebeld, alles was goed maar koud thuis.. Daar hebben wij nu niet zoveel last van op de moment en ik neem wat zon mee als we terug komen ;) alles is hier geweldig en ik maak veel mee maar toch ga ik blij zijn als ik thuis ben en iedereen kan terug zien, ik ben nu eenmaal een familie mens en heb het moeilijk om al zo snel in een relatie voor een lange tijd elkaar niet te zien, maar we komen er wel door :) morgen de slowboat op naar Pakbeng.
Donderdag 18 februari:
We zijn heel vroeg opgestaan van morgend, het was half 7 toen de wekker ging.. Overal op forums staat dat je vroeg tickets moet kopen om de slowboat te nemen zodat je goede plaatsen hebt op de boot dus we hebben ervoor gezorgd dat we erom 8uwaren, ik had ticket nr 14 dus dat was nog goed gedaan. Het was nog wel even wachten voor de boor vertrok maar we zijn dan iets gaan ontbijten en hebben van de ochtend zon genoten,om 10uzagen we al mensen op de boot zitten dus zijn we er ook maar naartoe gegaan. Blijkbaar had je geen vaste plaats maar was het wie er eerst is eerst mocht kiezen.. Dus zijn we maar ergens gaan zitten waar het ons ok leek, we hadden wel 1 uur vertraging omdat zen groep problemen had aan de grens met hun visum maarja.
Uiteindelijk vertrokken en daar gingen we over de Mekong rivier.. Langst da kant zag je een mooi landschap van bergen vol groen en rotsen, ook zagen we een paar waterbuffels in het wild.. Wel mooi om te zien, ik heb weer wat geslapen, gelezen en wat naar muziek geluisterd. Rond 20 voor 7 kwamen we aan in Pakbeng en gingen we snel opzoek naar een hostel/ guesthouse.. We vonden 1 dicht bij de pier maar de hadden nog maar 1 kamer met 3 bedden, ze zeiden ons dat ze nog wel bedden erbij konden leggen dus dat was goed voor 1 nacht.
Dan zijn we iets gaan eten, ookal had ik geen honger toch moest ik iets eten voor dat ik die malaria pil in nam. Achteraf nog ergens iets gaan drinken en terug naar de guesthouse gegaan. Toen we in de kamer binnenkwamen zagen we maar 1 matras liggen terwijl we er 2 nodig hadden. De vrouw begreep ons niet goed maar ze wist het even niet meer en riep haar zoon die aan het slapen was. Uiteindelijk toch een extra matras gekregen en konden we wat rusten voor we morgen nog langer op de boot moeten zitten..

Reacties

Reacties

Mama

Ik heb zo het idee, dat Laos de Vietnam-oorlog nooit te boven is gekomen. Zoals je zei, veel armer dan Thailand. Waarschijnlijk zal de lokale bevolking nog heel argwanend zijn tegenover toeristen en daarom minder vriendelijk en gastvrij. Je mag ook niet vergeten, dat dit een communistisch land is. Probeer er toch van te genieten, zonder twijfel zal dit een eye-opener zijn Love you heaps XXX

Britt

Hey Noeke en Lau!

Net even de blog bij gelezen!

1e opmerking: Newt! Geniet van u reis! Het is normaal om af en toe down te zijn maar laat da u ervaring daar ni beïnvloeden e! Zo'n reis doe je waarschijnlijk nooit meer en er zijn veel mensen die dat zouden willen doen (ik bv haha!) en jij zit daar!& Als ik al die foto's zie is het daar echt heel mooi dus geniet van de mooie natuur en laat tegenslagen of gemis u reis niet beïnvloeden. Wij gaan niet lopen hoor! ;-)

2e opmerking: heb ik verkeerd gelezen of is de groep niet meer compleet?

Mis jullie wel ze! Maar die foto's zien is toch al iets en gelukkig zitten jullie ook nog op Whatsapp! :D

Nog veel plezier in Laos you lucky bitches!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!