Dag 2 in Bangkok

Vandaag zijn we naar een andere hostel gegaan vlakbij Koa San Road.. The Aris, echt wel vuil!!! Eerst moet je super veel trappen doen met je backpack tot je er bent en dan krijg je zelfs nog geen sleutel van de kamer!! Echt vreemd.. We lagen op de kamer met 2 andere jongens en een meisje. We waren er nog maar juist en er kwam een jonge binnen die van een ander kamer overgeplaatst was omdat ze bedluizen hadden.. Euhm WHAT!!?? We waren wel met zen allen een beetje in paniek maarja.

Toen alles klaar was zijn we op pad gegaan om nog een keer naar grand palace te gaan.. Vertelde elke tuk tuk chauffeur ons dat op het donderdag namiddag enkel voor de lokalen was om te gaan bidden.. Okee dan niet! :p kwamen we een tuk tegen die ons voor 50 BHT naar verschillende plaatsten wou brengen, dat leek ons wel heel leuk en dan hadden we toch iets gezien in Bangkok.. Bracht hij ons eerst naar een longtailboat waar de man daarvan 500 BHT p.p vroeg om een uur rond de varen en nergens te stoppen!? Dat wilde we echt niet doen dus zeiden we tegen onze tuk chauffeur dat we naar het volgende wilden. Toen zei hij dat hij moest gaan tanken aan het toeristen center maat wij vonden dat al vrij vreemd en verdacht dus zeiden we al meteen dat we zijn naft niet gingen betalen. OK alles in orde en we reden naar het toeristen center.. Aangekomen en we zeiden dat we wel gingen blijven zitten, moesten we perse mee naar dat center en binnen gaan maar dat weigerde wij omdat ze ons zeker iets wilde aansmeren! Dus die man stapte terug naar zijn tuk tuk en reed gewoon terug door.. Achja algoed dat we niet betaald hadden!
We zijn een stukje terug gewandeld en zijn dan aan een gezellig restaurantje gaan zitten aan het kanaal, heel vriendelijke mensen en super lekker gegeten!! Daarna zijn we naar Koa San Road gegaan, de plek voor backpackers.. Veel kraampjes en barretjes en mensen dat er stonden met gefrituurde schorpioenen, spinnen, kakkerlakken, larven, krekels echt wel vies!! We zijn dan in een bar gaan zitten om even uit te rusten en hebben dan iets lekker fris gedronken. S'avonds zijn we ons even gaan omkleden en dan terug gegaan naar Koa San Road om te kijken wat het s'avonds dan juist is, net hetzelfde maar dan met meer muziek en mensen die lachgas aanbieden en emmers drank! Ik en Lauranne wilden wel eens zo een fish spa proberen, de visjes komen de doden huidcellen van je voeten zuigen.. Dat was echt zo een raar en verschietchtig gevoel.. Net of je voet slaapt maar fan niet over je gele voet. Uiteindelijk zijn we maar aan de bar gaan zitten dat onder onze hostel zat omdat daar iemand live bezig was en Luca daarnaar wou kijken, beetje te luid naar mijn goesting want je kon niet meer deftig met elkaar praten.
Iris en Bo zijn dan gaan slapen en Lauranne, Luca en ik gingen nog een keer rond kijken, een beetje verder stond iemand te beatboxen en een minuut later begonnen er een paar te breakdancen en te hip hoppen.. Echt wel leuk! We hebben daar toch wel even gestaan.. Terug naar Koa San Road en wou Luca bij een band blijven staan om te dansen, Lauranne heeft haar dan maar opgeofferd om mee te dansen en Luca danste met een jongen.. Leuke sfeer eigenlijk en ineens kwam security of maffia en sloegen ze die jongen neer op de grond!? Ze bleven er maar op stampen en kloppen terwijl hij op de grond lag echt wel heel erg!! Ik was helemaal in shock omdat er niets vooraf gebeurd was.. Ik wilde zo snel mogelijk weg in ieder geval!! Een rare dag waardoor ik dan weer wat heimwee naar huis kreeg. Maja we waren terug in de kamer en enkel Bo sliep, het andere meisje kwam ook net binnen en was ook van Nederland dus hebben we daar nog wat mee gepraat, mijn blog getypt en gaan slapen..

Mama

Ik ben blij dat jullie zo verstandig zijn en jullie je niet laten doen! Ga nooit, maar dan ook nooit zomaar mee met die gasten! Je weet nooit wat die van plan zijn! En zeker 5 meiden zoals jullie, dan denken ze dat jullie makkelijke slachtoffers zijn. Ik ben trots dat je iedereen daar wantrouwt. Al zijn ze nog zo vriendelijk, blijf steeds op je hoede! Jullie hebben op een zeer korte tijd al snel door, hoe het daar werkt, houden zo! Ik was super blij dat ik je heb gezien en gehoord, dat had ik en papa even nodig! Je zag er super uit lieve schat! Echt waar. Blijf zo verder doen en alles komt in orde! We zijn super trots op jou, en heel blij dat jij en Lauranne samen dit avontuur maken. Ik denk dat dit jullie vriendschap nog hechter gaat maken. Lieve schat, heel veel dikke kussen en knuffels voor jou en Lauranne. We volgen jullie verder mee op jullie reis. Love you too the moon and back. Kusjes van mama en papa. XXX

Greet

Hey Newt, leuk dat je zulke gedetailleerde verslagen schrijft, zijn leuk om te lezen. Jullie hebben op die paar dagen al heel wat meegemaakt. Blijkbaar moet je daar toch wel heel alert blijven als toerist, anders profiteren ze van je. Deze reis wordt een toffe en onvergetelijke ervaring voor jullie. Geniet er maar ten volle van en hopelijk hebben jullie niet te veel tegenslagen zoals die vieze hostel. Xxx. Greet