Chiang mai

Zondag 7 februari:

Goeie morgend!
Of tochook niet.. Echt heel weinig geslapen op de nachttrein, eerst dacht ik ooh ik ga in slaap gewiegd worden maar niks was minder waar! Was precies of iemand mij brut wakker schudde.. En het bed lag nu ook niet zo geweldig goed maar ja.
Rond half 10 zijn we aangekomen in chiang mai en hebben we direct een tuk tuk naar ons resort genomen. Eerst dachten we dat het niet klopte waar de tuk tuk ons af zette maar uiteindelijk was het wel zo. De kamer was wel proper maar de bedden waren steen hard! Maar een zacht bed hebben we hier nog niet gevonden (ik mis mijn bedje!!!!) Lauranne, Iris, Bo en ik zijn nog een aantal uurtjes gaan slapen en Luca is naar de stad gegaan. Rond half 2 waren wij ook wakker en hebben we 1 voor 1 een douche genomen wat wel goed deed na de apen en de trein en zijn wij ook richting centrum gegaan, we waren er rond 18u dus hebben we maar ineens iets gegeten en richting avondmarkt gegaan. Zo een lange en drukke markt heb in nog nooit gezien!!! Er waren wel een aantal unieke dingen waarvan ik wel dacht om ze mee te nemen maar met de backpack gaat dat nu eenmaal niet zo makkelijk :( souvenirs zullen we moeten houden voor het einde van onze reis. Ik heb wel een zilveren ring gekocht en 2 wikkelarmbandjes die ik nog nergens anders had gezien. We zijn dan op een terras gaan zitten en dan is Luca ons tegemoet gekomen, samen dan terug gewandeld en voor we een tuk tuk richting het resort namen zijn we eerst nog gestopt voor een rotti met nutella ( zoals een pannenkoek maar dan eerder een ander soort deeg en gefrituurd) maar het was wel heel lekker!! Toen we aankwamen heb ik met Lauranne nog even buiten gezeten maar wel in lange broek en trui omdat het maar 19 graden was en vrij fris (ja voor ons was dat nu koud) en heb ik nog gebeld en geskypet en dan zijn we gaan slapen.
Maandag 8 februari:
Wat heb ik het koud gehad vannacht!!!!! Ooh ik heb echt zitten bibberen. Ik zat in mijn slaaphoes en onder mijn deken met mijn lange broek en trui en nog was het te koud..we hebben weer goed de tijd genomen om op te staan en ons klaar te maken dus waren we tegen half 11 aan de Receptie en kon ze ons vertellen wat we best gingen doen die dag. Ze had een tuk tuk gebeld om ons naar de voet van de Doi Suthep te brengen en daar hebben we nog eerst gegeten en iets gedronken om dan een 10 min lang de berg op te rijden. Toen we boven kwamen was het heel druk en waren er allemaal kraampjes langst de zijkant. Luca moest even bekomen van de rit omdat ze makkelijk misselijk wordt maar ze herstelde nog wel snel. We zagen eerst een grote gouden monnik en dan moesten we een 194 trappen naar boven voor de Doi Suthep. Bij de "hoofdatractie moesten onze schoenen uit maar ik had die van mij wel in mijn rugzak gestoken. Het was wel heel mooi, bijna alles was in goud en met schotterende steentjes beplakt. Er waren sommige mensen die dan een bloem vast hadden en een papiertje en dan rond de Suthep wandelde.. Moet nog opzoeken wat ze juist aan het doen waren maar ik veronderstel dat ze aan het bidden waren. overal stonden ook verschillende buddha's, heel mooi om te zien en het uitzicht was geweldig. S'avonds nog iets gaan eten en dan naar ons bedje, morgen gaan we naar een andere hostel.

Reacties

Reacties

Mama

Ik kan het aannemen dat het in de bergen s'nachts koud is, zeker als je overdag rond de 30°C zit. En dan heb je natuurlijk nog het hoge vochtgehalte erbij. Maar ach, dat hoort allemaal bij het avontuur hé Bieke. Lots of love van papa en mama. XXXXXXXXXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!