Ayutthaya en Lopburi

Vrijdag 5 februari:

Van morgend zijn we vroeg opgestaan zodat we vroeg naar Ayutthaya konden vertrekken.. Jeeej een nieuwe stad!! :D ik keek er echt enorm naar uit, om half 9 had ik de wekker gezet en om half 10 stonden we beneden klaar om te ontbijten. Ik heb een scrambled ei genomen met toast en thee.. Een stevig ontbijt heb ik toch wel nodig hier, iets wat ik thuis anders nooit doe! Als we klaar waren met eten hebben we een taxi genomen naar het trein station, de trein naar ayutthaya vertrok binnen een kwartier dus we waren net optijd.. Dank u Buddha! Voor 13 BHT (€0,30) hadden we een trein ticket en 2 uur later waren we in Ayutthaya.
We hebben een grote tuk tuk genomen naar onze hostel die maar op 15 min van het station lag.. Een heel gezellig klein resortje van een hele lieve vrouw The Old Palace resort. We kregen direct een sleutel voor onze kamer.. We waren echt heel blij! Een redelijk zacht bed en een eigen badkamer!! Wat een luxe!! we hadden zelfs een terras waar we op konden zitten. We hebben dan voor de middag gegeten en erna een fiets gehuurd om de tempels te gaan bezoeken. Het was echt een rustige Tour met de fiets, heb er echt van kunnen genieten. Mooie tempels gezien en genoten van een mooie zonsondergang.
Toen we terug bij ons resort waren hebben we eerst gedouched (HALLELUJA!) en dan zijn we gaan eten, weer heel lekker. Lauranne had zin in een glaasje wijn en dat heeft ze dan ook genomen, blijkbaar was het heel lekker. Na het eten zijn we op ons terras gaan zitten en hebben we wat muziek geluisterd en onze hostel geboekt voor chiang mai. We konden in dit resort wat kleren laten wassen dus Lauranne, Iris en ik hebben wat kleren laten wassen zodat een aantal dingen terug lekker roken :) Ik heb nog gefacetimed met mama en papa, Bonny en daddy en ons Brittje die helemaal alleen zat op girlsnight. Was weer leuk om iedereen te horen en zien! Erna nog een half uur gebeld me mijne schat en dan gaan slapen, morgen nemen we de trein naar Lopburi!!
Zaterdag 6 februari:
Om half 9 maakte den Dimi en de Mike mij wakker met hunne Higher place :D ik geraakte er nog wel goed uit.. Mij direct klaargemaakt en dan zijn we gaan ontbijten, het was wel scrambled ei met groeten wat ik nu niet echt lekker vond.. Dus ik heb er 1 toastje mee gegeten en op het ander heb ik aardbeien confituur gedaan, we kregen dan nog wat vers fruit een beetje ananas, dragonfruit en nashipeer.. Dat smaakte echt wel!!! Na ons ontbijt onze spullen gaan halen en dan gaan afrekenen in totaal was het voor mij 842 BHT (€21,33) voor overnachting, eten, drinken, fiets en was.. Echt niet veel!! De vrouw belde naar een tuk tuk om ons op te komen halen en we gingen richting het treinstation om naar Lopburi te gaan, de stad die bekend staat voor de apentempel!!!
Ik ben echt volledig in de wolken dat we hier naartoe gaan vandaag :D we kwamen aan in het station en hebben ook ineens een treinticket gekocht voor de nacht trein naar Chiang Mai voor een bed van onder was het 789 BHT (€20) en voor één van boven was het 729 BHT (€18,40) eens we aankwamen in Lopburi was het wel duidelijk naar waar we moesten gaan. Op straat zaten al wat aapjes en dan zagen we de tempel, er zaten 500 aapjes. Ik hurkte even om een foto te trekken van een klein aapje en ze kwam al direct dichter en kwam op mijn arm zitten. Niet lang daarna zaten er nog 2 in mijne nek.. Toen begonnen ze aan mijn oorbellen te friemelen en was ineens ééntje uit!! Jaja dag oorbel.. De andere heb ik dan maar direct uitgedaan en ging ik rechtop staan. De aapjes springen van de ene op de andere en eentje begon zelfs deugnietjes.. Op een gegeven moment hingen er 2 rond mijn enkels en waren ze mijn benen aan het aflekken, echt schattig!!! Mijn glitternagels vonden ze ook wel geweldig :p er valt eigenlijk eigenlijk echt veel goeds over te vertellen, echt een unieke ervaring voor een dierenliefhebber <3 bij Lauranne vonden ze het vooral leuk om aan haar haar te trekken ocharme. We zijn wel een tijdje daar gebleven en dan zijn we ergens gaan zitten waar WiFi was waar ik dan nog met ons mama en papa heb geskypet en naar ons Mamie heb gebeld, die schrok wel dat ze mij hoorde :p om half 11 was de trein er en zijn we in ons bedje gekropen..

Reacties

Reacties

Mama

Ik ben blij dat ik je daarstraks ( voor jou gisteren) weer eens gehoord en gezien heb! De foto's zijn weer geweldig! Zeker die met de aapjes. Heb wel compassie met Lauranne, dat die aan haar haar trokken want die verdient ook kusjes! Geef ze maar nen dikke kus van mij dan en lik dan intussen ook eens aan haar benen! Hahahaha. Geniet van jullie mooi hotelletje waar je nu zit. Tot later schat Love you heaps XXX

Bonnie

Heb alles tot hiertoe gelezen. Is heel leuk om je zo te volgen. Geniet van jullie avontuur. Slaapwel en tot morgen. Slaapwel schattebout.XXXXXXXXXX

Mama

Ben blij dat ik je weer gezien heb daarstraks!!! You make my day! XXXX

Britt

Haha yes! Ik sta in het dagboek! :D ... Miss you girls! En pff gast hoe cheap is da daar?! Zo weinig geld voor zoveel prachtige dingen! Geniet er maar van meisjes!!!

Bonnie en daddy

Nu is mijn berichtje hier ook al ribedebie. Kunnen je niet op skype ontvangen.zal straks mama eens bellen. Love you schatXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!