Dag 1 in Bangkok

Woensdag 3 februari:

Vandaag hebben we toch maar uitgeslapen tot 11u, ons rustig klaargemaakt en opzoek gegaan naar eten! We zijn gestopt aan een klein lokaal weg restaurantje (waar ze er hier 20 van hebben op 1 straat) maar was wel een heel vriendelijke vrouw. Voor 10 BHT (€0,25) kregen we rijst en voor 30 BHT (€0,75) hadden we er nog saus, vlees en groenten bij. Soep konden we gratis nemen en water ook! Het zakje met het vlees en saus heb ik gedeeld met Lauranne omdat het wel veel was. Het zakje bij de rijst gedaan en er een goede lepel van in mijn mond gestoken.. Ja da sloeg wel tegen!!!! Super pikant!! Precies 1000 naaldjes dat in je tong aan het prikken waren echt niet normaal! Lauranne wou er zelfs een einde aan maken :p gelukkig was het na een half uurtje wel over maar we hebben toch niet meer verder gegeten.
Daarna zijn we terug naar onze hostel gegaan om informatie te vragen hoe we best naar grand palace en Wat Arun konden gaan, dat ging best per boot. De boot rit was wel apart maar leuk! Net de lijn maar dan op water ;p haha. Eens we aan de bestemming waren van grand palace dachten wa dat alles goed ging.. Ni dus! 3 keer heen en weer moeten gaan omdat de man die er stond niks Engels sprak en wij niet wisten wat hij bedoelde, we mochten er niet in van hem omdat we enkel een sjaal over onze schouders hadden en dat was niet genoeg. Dus moesten we een bloesje gaan huren om aan te doen.. Dat dan uiteindelijk gedaan, komen wij er terug aan en het ging binnen een half uur sluiten!! Dusja, terug die bloesjes gaan wegbrengen en terug naar de boot gegaan.
We zijn dan gestopt aan Chinatown, heel kitch en was ook niet lang meer open! Pff ze zeiden dat je er vanaf het donker was naartoe moest omdat het dan mooier was, ja mooi dicht!!? Iris haar slipper ging dan ineens kapot en dan zijn we maar ergens iets gaan drinken en eten. Jaja een hamburger met frietjes!! Heel lekker en NIET pikant!!! Haha, nog vrij lang blijven zitten en dan zijn we terug richting de boot gegaan.. De boot vaarde niet meer :( dus hebben we voor de eerste keer een tuktuk genomen, aparte ervaring maar heel leuk om te doen! We waren in totaal met zen vijven 70 BHT kwijt (€1,75) dus dat is echt weinig! We zijn ons gaan wassen en hebben onze mooiste kleren aangedaan en dan zijn we naar de beroemde skybar gegaan.. Een bar op de 64ste verdieping van een hotel, ja da was buiten te doen. Heel mooi uitzicht maar schandalig dure cocktails en ni zo lekker ook ni! De mijne was een mango splash, het zat in een cosmo glas en koste 718 BHT (€18)!!! Echt belachelijk veel eigenlijk maarja.. We zijn er wel een tijd gebleven om van het uitzicht te genieten :D daarna nog even iets normaal gaan drinken op een terrasje en dan naar onze hostel gegaan. Daar nog even geskypet en gebeld via whatsapp en dan rond 3u mijn bed in gekropen.. Morgen weer een nieuw avontuur in een andere hostel :p
XxX

Mama

Wat een avontuur, en dat al op dag 1! Dat alles daar heel pikant is om te eten, was te verwachten hé! Alhoewel er het op de foto's heel lekker uitzag ( behalve die schorpioenen, eten ze dat daar echt? Of is dat om de toeristen te choqueren?). Ben blij om al die mooie foto's en verhalen te lezen en zien, zo reizen wij ook een beetje mee! Nog veel plezier en wees voorzichtig. Love you so much XXXX Je mama.